Kendimce Gözlemeler

TTNET ve RedHack Üzerine! Ek Olarak Yağmacı Süperonline!


Dün akşam saatlerinde TTNET abonesi olan kullanıcılar bağlantı sorunu yaşamaya başladı. Üstelik bu sorun bölgesel olarak değil tüm Türkiye’de etkisini gösterdi. Ve tam bir kaos ortamı oluşmaya başlamıştı. 3G ile bağlantı sağlayanlar Twitter ve Facebook‘da isyan etmeye başladılar. Yaklaşık 2.5 saatlik bir kesintinin ardından tekrar her şey normale dönmüştü ki, Türkiye’nin uluslararası çapta tanınan hacker grubu Redhack, Twitter hesabından attığı tweetlerle ortamı iyice karıştırdı. TTNET’in sistemine sızıp kurcaladığını bunun üzerine sistemin kendini otomatik olarak kapattığını ve internet kesintisinin bu sebepten kaynaklandığını anlatan Redhack, eylemlerinin 1 Mayıs’a kadar devam edeceğini de ekledi. TTNET ise bu konuda suskun kalmayı tercih edip henüz resmi bir açıklama yapmadı. Redhack’in açıklamalarından sonra hacker grubuna destekler geldiği kadar tepkiler de gelmeye başladı.

Olayı kısaca anlattıktan sonra kendi yorumlarıma geçmek istiyorum. Ben de bir TTNET kullanıcısıyım. Bu yazıyı yazmamın sebebi TTNET’i savunmak değildir. Bu yaşananlara tamamen tarafsız ve bir bilişimci gözüyle bakarak yazmaktayım. Zaman zaman, hatta bazen oldukça sık bir şekilde benim de TTNET ile bir çok konuda sürtüştüğüm olmuştur. Hatta vakti zamanında kendilerini yerin dibine sokan bir makale de yayınlamıştım. Verdikleri kalitesiz hizmetten ben de çoğu zaman şikayet etmişimdir. Lakin sözleşmeli müşterileri olduğumdan hakkımı hep sonuna kadar arayıp istediğim / hak ettiğim hizmeti almışımdır.

Redhack’in yaptıklarına gelecek olursam. Açıkcası TTNET’e karşı yaptıkları eyleme köstek çıkacak değilim. Ama sebep oldukları kesinti sebebiyle milyonlarca kişinin ve kurumun bu durumdan ötürü mağdur olduğunu hatırlatmam gerek. TTNET üzerinden ADSL hizmeti alan hiç bir kullanıcı dün akşam saatlerinden beri internet hizmeti alamamakta. Bunun ne kadar kötü sonuçlar doğurabileceğini kimse kestiremez. En öncelikli olarak internet üzerinden yapılan banka transferleri (havale, EFT, Swift v.s.) büyük ölçüde durmuş durumda. Tamam telefon bankacılığı denilen bir şey var. Ama siz de biliyorsunuz ki bir bankanın müşteri temsilcisine ulaşmak için akla karayı seçmek gerekiyor. Hele ki genel bir internet kesintisi sonucu diğer banka müşterilerinin de telefon bankacılığına sarıldığını düşünürseniz, bu durumun iyice içinden çıkılmaz bir hal aldığını tahmin edersiniz. Acil olarak paraya ihtiyacı olan biri varsa (ki mutlaka vardır, hastası olan, öğrenci olan, borcu olan) yandı ki ne yandı.

Hadi bu bir şekilde ATM üzerinden filan halledilebilir. Peki ya eczaneler? Eczanelerden ilaç almak isteyenler? Sigortadan ilaç alabilmek için eczanede internet bağlantısı şarttır. Çünkü ilaçları hastanın bilgilerine ulaşıp sisteme girmesi gerek. Cebinde üç beş kuruş ilaç almaya yetecek parası olan nasıl alacak bu ilacı merak ediyorum! Eczane eczane dolaşıp TTNET kullanmayan bir eczane bulması gerekecek! Yazık değil mi?

Bunlar sadece iki tane örnekti. Biraz daha irdeleyecek olursak bunun gibi bir çok sorunu görmüş oluruz. İnternet, günümüzde hayatımızın bir parçası haline gelmiş durumda. İnternet olmadan bir çok işimiz yapılamaz demektir. Günümüzün şartları bunu gerektiriyor. Hal böyleyken, bunu bilerek ya da bilmeyerek kesintiye uğratmak hiç de doğru bir davranış değil. Bu yüzden, bu sebepleri göz önünde bulundurduğumda Redhack’in yapmış olduğu bu eylemi desteklemem doğru olmaz.

Gelelim bu olayın iğrençlik kısmına! İnternet alemi kesilen hizmetle cebelleşirken ortalığı yağmalamaya çalışan bir kurum gözüme çarptı. Süperonline! Bu kurum, TTNET’in bu zor anını fırsat bilip Twitter hesabı üzerinden başlattığı kampanya ile kullanıcılarına hediyeler dağıtmaya başladı. Bana göre hiç ama hiç de etik olmayan bir davranış sergilemiş oldular. Zira internet kesintisi yüzünden yukarıda bahsettiğim ve vatandaşımızın acil hususlarda mağdur olduğu bir noktada, rakip kurumun gelerek bir akbaba misali ortamı yağmalamaya çalışması beni fazlasıyla huzursuz etti! Böyle geniş çaplı bir sorunun olduğu bir ortamda, durumu düzeltmek adına yardımcı olmak yerine, yağmacılık yapmaya çalışmak ticaret etiklerine uygun değil maalesef. Ve Süperonline tüm etik kurallarını çiğneyerek yağmacılık imzasını atmış bulunmaktadır.

Umarım ki Süperonline bu yanlışını düzeltmek için bir şeyler yapar. Ama yine de artık benim gözümde değeri sıfır olan bir kurumdur.

TTNET ve RedHack Üzerine! Ek Olarak Yağmacı Süperonline!” için 3 yorum

  1. Ben yorum yapacam ama sanmıyorum ki bu yazının altında yayınlanmaz. Ben bir senedir işyerim profesyonel ekstra paketi kullanıyorum ama inanın kullandığımı bu işe girdiğime bin pişmanı en az 1000 müşteri edindim ve bin müşteri kaybettim. B eş dakika da bir kesinti kopma HAKKIMI ARAMADIM da değil ha öyle boş durmam ammavelakin ttnet işte herşey elinde.Ben şahsen o günde maddi kayıp verdim ama olsun birileri bizim yerimize cevap verdi ttnete millete söz hakkı tanımazsan millletin ahı söz sözyler sana ttnet.

    Beğen

    1. TTNET’e sosyal medya üzerinden ulaşmayı denediniz mi? Zira ben müşteri hizmetleri hattı ile kavga gürültü çözemediğim bir çok sorunu sosyal medya üzerinden ulaştığımda rahatlıkla çözebildim.

      Beğen

  2. BU arada hiç oraya buraya yağmacı bilmem ne de deme bence ttnet bize karşı yağmacılık yaparken sen nerdeydin adamım

    Beğen

Bir Cevap Yazın

