Kendimce Gözlemeler

Korsan Gazetecilik Hakkında!


Son günlerde basılı yayın yapan haber organlarının Internet üzerindeki korsan gazeteciliğe karşı açtığı savaşı duymuşsunuzdur. Esasında korsancılığı sevmeyen biri olarak biraz komiğime geldi diyebilirim. Takdir etmiyorum değil, ama desteklediğim de söylenemez. Zira birini destekleyebilmem için, önce o kişinin işini hakkıyla yapması gerekir. Hoş, kimsenin de benim desteğime ihtiyacı olduğunu sanmıyorum zaten. Ama fikirler ve eleştiriler göz ardı edilmemeli. Ben gözlemlediğim kadar biraz eleştiri yapacağım şahsen.

Biraz kafanız karışabilir…
Internet üzerinden yayın yapan haber sitelerini sıkça ziyaret ediyorsanız bilirsiniz. 10 haber metninin en az 8 tanesinde mutlaka yazım yanlışları vardır. İmla hatalarından, yanlış kullanılan noktalama işaretlerinden filan bahsetmiyorum. Onlar normal karşılanabilecek şeyler. Ben çok mu düzgün yazıyorum sanki! Bahsettiğim konu yazım yanlışları. Amatör olarak çalışan haber sitelerinden de bahsetmiyorum. Korsan gazeteciliğe savaş açan kuruluşların web sitelerinden bahsediyorum.

Yakın geçmişte bir kariyer sitesinde büyük gazetelerden birinin iş ilanı gözüme çarptı. Yapılacak işin tanımı şu şekildeydi;

“Evde oturarak haber sitemizdeki haberlere yapılan yorumları onaylayacak eleman arıyoruz.”

İş basit! Gazeteye gitmenize bile gerek yok. Evde oturduğunuz yerden (ki, Internet bağlantınızın olduğunu varsayıyorum) günde 3-5 saatinizi ayırıp haber yorumlarını onaylayacaksınız. Sadece bu yani… Bilgisayar ve Internet kullanmayı bilen herkesin sadece ve sadece 10 dakikalık bir eğitimle rahatlıkla yapabileceği bir iş. Peki, aranan şartlar nedir?

1- Üniversitelerin ilgili bölümlerinden mezun olmak.
2- Türkçe’ye hakim olmak.

Daha birkaç şart daha vardı ama onlar bu konu için gereksiz olduğundan yazmadım. Şimdi, gelmek istediğim nokta şu; Haber yorumlarını onaylaması için bile üniversite mezunu ve Türkçesi düzgün kişileri arayan, ama editörlerini bu konuda gözardı eden kurumların bu savaşını komik buluyorum..

Sen, sadece evde oturup haber yorumu onaylaması için hem üniversitelerin ilgili bölümlerinden (artık hangi bölümse onlar) mezun, hem de Türkçe’ye hakim birini arayacaksın, yani, bu kadar ama bu kadar titiz çalışacaksın, ama yönettiğin sitenin haber editörleri haber metinlerinde bir ilkokul çocuğunun bile yapmayacağı hatalarla Türkçe soykırımı yapacak, sonra da “korsan gazeteciliğe savaş açıyoruz” diyeceksin. Geçin bu ayakları… Sen önce editörlerinin Türkçesini düzelt.. Düzgün haber yap.. Sonra dersin “korsana hayır” diye!..

Kimseyi savunduğum yok yanlış anlaşılmasın. Korsan yayıncılığı ben de sevmem. Emek verilmemiş iş, iş değildir… Ama çuvaldızı başkasına batırmadan önce kendinize iğneyi batırmanız lazım… Sadece bunu hatırlatmak istedim..

http://korsangazeteciligeson.com/

Korsan Gazetecilik Hakkında!” için bir yorum

Bir Yanıt Bırakın

